dimecres, 26 d’agost del 2020

ENTREVISTA a JAUME BLESA

NOM I LLINATGE: Jaume Blesa Vidal
Malnom: Blesa - Cabo
Lloc de naixement: Santa Maria del camí
Lloc de residència: Santa Maria del camí
Data de naixement: 14 -12 -1983
Professió: Psicòleg i logopeda
Esta civil: casat
Fills: 2. En Tristan 7 anys i na Frida 4 anys

Explica’ns quines són les teves aficions?

M’agrada molt gaudir de l’aire lliure, qualsevol cosa que impliqui estar pel món i si és gaudint de la família, doncs molt millor. També m’agrada molt viatjar, el menjar i la música.

Com et descriuries com a persona? principals punts forts? ¿i principals defectes?

En general me consider una persona tranquil·la i amable. No sóc gaire relacions públiques, gaudeixo molt de la soledat i la desconnexió.

Els meu principal punt fort és que sóc bastant perseverant. Tenc ben clar que les coses no venen de franc i que s’ha de lluitar per elles. El meu principal punt feble podria ser que sóc molt caparrut i me costa adonar-me quan no tenc raó

Quin és el teu plat preferit i la teva beguda?

M’agrada tot la veritat, però si hagués de triar, una bona paella o un bon plat de caragols (els de me mare, clar). I de beguda, una bona cervesa fresca.



Una cançó i un grup de música.

Això si que és complicat, m’agrada tot el que no estigui fet només per vendre. Des de Antònia Font o Depedro a bossanova, jazz, indie, música afrocubana, música electrònica...

Però concretant, el meu grup preferit és Arcade Fire i la seva cançó “Neighborhood”, entraria dins el podi de les meves preferides.

Un viatge.

Fa ja deu anys anàrem jo i la meva parella dos mesos a la Índia i Nepal, és un viatge que ens va canviar la manera de veure el món i la vida en general. Paisatges naturals brutals, però també uns paisatges humans impressionants.

D’on ve la teva afició a córrer per muntanya?

De jovenet feia bastantes coses per muntanya, excursions, barrancs i sobretot escalada esportiva.

Després ho vaig deixar bastant de temps perquè vivia a Barcelona estudiant i treballant. En tornar a Mallorca, a poc a poc m’he anat aficionant a córrer per muntanya.

Quina és la teva ruta preferida per fer entrenaments?

Sempre vaig apurat de temps, per tant, els llocs que estan més a prop de ca nostra, Coanegra, Comuna de Bunyola i Castell d’Alaró.



Un indret de la Serra de Tramuntana.

Sempre he pensat que el torrent de Pareis i Sa Fosca són brutals.

Quin pla d’entrenament dus a terme, autònom o baix les indicacions d’algun preparador físic o entrenador?

Segueixo els entrenaments d’en Marc Bañuls, m’ajuda moltíssim a estructurar-me i a saber que el que faig està ben fet.

Quina ha estat la teva millor cursa o quins millors records tens? I quina la pitjor o menys bona?

La veritat és que he corregut molt poquetes curses, però la Mancor Xtrem del 2019 va ser èpica. La pitjor supòs que encara ha d’arribar...

Quins són els teus principals reptes a nivell esportiu?

Des de ben jovenet sempre he volgut fer la travessa sencera, per tant, sempre és una idea que me ronda pel cap. Però el principal repte és no perdre les ganes de córrer, seguir gaudint i conèixer món amb l’excusa del córrer.

Quants anys fa què ets milana? Què és per tu ser Milana?

Fa més o menys un any i mig que ho sóc, gràcies a en Yuste que m’hi va ficar. Per jo ser Milana és tenir l’oportunitat de conèixer gent diversa, que tot i ser molt diferents o tenir maneres de veure el món molt diferents, doncs al final veus que tots som en certa manera iguals... quan mos posam unes esportives i partim a córrer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

COMENTARI