SECCIÓ SENDERISME

EXCURSIÓ 27:
PORTOCOLOM-CALA MURADA-PORTOCOLOM
30-11-2014
15 milanes (8 adults i 7 nins)
El mal temps ens va assustar. Després d'una bona tormenta a portocolom, de fer temps esperant que passàs i al final decidir que cadascú a ca seva... es va obrir un petit clar i els que encara creien en la possibilitat de fer l'excursió es retrobaren a S'Algar. Tres famílies ja eren massa lluny per a tornar.
A S'Algar començàrem el recorregut cap a Cala Murada. En el primer tram de camí ens esperava una sorpresa. La Milana de Protocolom, Tià Capó, ens va venir a saludar amb els seus tres fills, i ens mostraren la Cova dels Ases i el meravellós Secret del Moix. Quina xulada! un secret amb arena al seu interior i una platgeta d'aigua salada i una de dolça. Després seguirem el camí de tornada a vorera de mar fins a arribar al punt de sortida, S'Algar, on dinarem en comunitat.
Fotos Excursió Portocolom

EXCURSIÓ 26:
ELS 3-1000: SA RATETA-NA FRANQUESA-L'OFRE
23-02-2014
Amb un diumenge magnífic i amb un sol radiant, gairebé 30 milanes senderistes de totes les edats s'enfilaren des de l'embassament de Cúber a cumplir aquest gran objectiu.

EXCURSIÓ 25:
Puig de Fàtima - Valldemossa
19-01-2014
Les 14 milanes d'aquest diumenge vàrem enfilar el Puig de Na Fàtima, de 651 metres d'altària amb moltes ganes, especialment el petit Gerard que es va portar com un campió. La pujada, tot i esser esquerpa amb macs i pedres , estava ben fitada. Les vistes a mesura que pujàvem eren magnífiques, tant de Ciutat com de Valldemossa, enrevoltats per les possessions de Pastoritx, Son Morro o Son Brondo. Al cim, l'espectacle va ser majestuós, amb una vista de la serra i del pla de Mallorca, una visió que arribava fins a Cabrera.

A Valldemossa, com ja és tradició, una bona xocolata amb coques i ensaïmades.

EXCURSIÓ 24:
Portals Vells - Cala Figuera
10-11-2013
Cinquanta-tres milanes a la primera sortida d'aquesta nova temporada d'excursions. Malgrat un tros de bosc cremat per un recent incendi, la resta d'aquesta zona costanera és molt rica en flora de garriga i pinar.   A la fí, vàrem passar un dia molt agradable,  fins i tot les milanes més agosarades vàren fer una nedada.

EXCURSIÓ 23:
Puig de Na Bauçana
03-04-2013

A la primera sortida del 2013, trenta-cinc milanes pujaren els 614 metres el Puig de Na Bauçana, nom que ve de l'antiga alqueria àrab "Alcabussa". El dia va ser magnífic, igual que les vistes des de el cim: el Galatzó, la Mola de Planícia, el poble de Puigpunyent...

EXCURSIÓ 22:
Puig de Sa Tudosa - Camí dels Presos
(21 milanes) 11 nins i 10 adults
MAPA EXCURSIÓ A WIKILOC
Varem tenir un dia fantàstic, una excursió molt agradable.
Visitàrem el Campament dels Soldats i el Puig del Porrossar
on poguerem gaudir d'unes vistes fantàstiques de Mallorca i de Menorca
De cada vegada hi ha més camisetes de Sa Milana....
les milanetes ja fan petites curses de muntanya
i la secció Nordicwalking es prepara per a l'estrena...
Amunt Milanes !!!!

EXCURSIÓ 21:
Esporles -Ermita Maristel·la - Esporles 02-11-2012

EXCURSIÓ 20:
Raixa-Raixeta-Pastoritx  28-10-2012
Foto de grup de milanes
Wikiloc: Raixa-Raixeta-Pastoritx

Al final l'excursió es va poder dur a terme i el bon temps, encara que un poc ventós, ens acompanyà durant tota l'excursió.

Foren un total de 12km des de Raixa fins a Pastoritx, passant per Raixeta i el grup arribà a les 38 milanes (20 nins i 18 adults), amb els de sempre (Moyà, Oliver, Trabado,...) i amb noves famílies de corredors i amics, com en Yann Chouran i n'Anthony Cassidy.

EXCURSIÓ 18:
Torrent de Pareis - Sa Calobra
10-06-2012

L'excursió imprescindible per tot mallorquí: el torrent de Pareis. Vàrem guaitar la Fosca, botar per damunt les gegantines pedres, relaxar-mos als gorgs d'aigua verdosa, i tantes sensacions!
Al final, ens quedam amb el cor encongit per tanta grandiositat, pel silenci de les pedres i els penyals quasi infinits que enrevolten el torrent.
Ahh, a alguns també els quedà el record dels garrons dolorits durant dies...

EXCURSIÓ 17:
SA TRAPA 20.05.2012

Havíem d'anar a Sa Dragonera, però la Margarita no va tenir coratge d'enfrontar-se amb una mar embravida. Les Milanes, que no ens donem per vençudes fàcilment, vàrem anar a la Cala en Basset que és una cala aïllada i verge situada davant mateix de la nostra petita i estimada Dragonera. Altres, varen anar a La Trapa per estirar les ales i els garrons.

Ah! A la Dragonera hi tornarem, es clar!!!

EXCURSIÓ 16:
CALA BÒQUER 29.04.2012
Aquesta excursió és curteta però transcorre enmig d'un paisatge extraordinari: la vall de Bóquer, nom que ve del Bocchor llatí, ja que per aquesta zona els romans establiren un important poblat. Passam per davant la possessió de Bóquer i seguim per un caminet enrevoltat per impressionats serralades i penya-segats com ara la del Cavall Bernat i el penyal Roig. És sorprenent la poca vegetació, coixinets espinosos, romaní, càrritx i garballó, entre d'altres. A la cala de còdols ens esperà una aigua transparent i fesquíssima, que varis varen aprofitar per fer una nedada. Els nins i nines emularen les cabres que ens vigilaven aprop, enfilant-se per les parets i penyals.

EXCURSIÓ 15:
DE SON BERNADÀS AÑ CASTELL D'ALARÓ 15.04.2012
No va poder ser: pluja, calabruix, fred...només una tempesta com aquesta ens podia aturar. Amb tot, ens menjàrem les panades davall el porxo de Son Bernedàs i cada milana va tornar al seu niu.

EXCURSIÓ 14:
CORNADOR GRAN I MIRADOR D'EN QUESADA 25.03.2012

EXCURSIÓ 12: PUIG S'ALCADENA (amb permís) 01.03.2012
41 milanes (20 nins i 21 adults)
L’u de març les milanes vàrem fer el vol pel cim de l’Alcadena, la muntanya germana del Castell d’Alaró, una fita de l’excursionisme plena d’històries màgiques i misterioses, amb bruixes i coves plenes de secrets.
La pujada va tenir punts durs, amb ensorrament de pedres que s’havien de trepitjar amb cura per no ferir a ningú. Les fites ens assenyalaven el camí que ràpidament es va convertir en senda, i que de sobte va desaparèixer per un ensorrament, fet que ens va obligar a a salvar-lo mitjançant una corda i l’ajuda de les milanes protectores. Va ser un moment emocionant i divertit alhora. L’arribada al cim de 815 metres ens va descobrir una natura verge, formada per pins, ullastres, càrritx i la flora assalvatgida pròpia del sotabosc de muntanya. A més, arribàrem a unes runes de paret seca, potser d’un corral, verem un rotllo de sitja i, el més sorprenent, baixàrem un avenc de prop de cinc metres de profunditat que amagava dins el seu fons una àmfora que recull, gota a gota, una aigua fresquíssima. Assedegats, en beguérem tots d'aquesta aigua, i vérem inscripcions molt antigues de principis del sXX.
El vèrtex geodèsic en donà, com als antics exploradors, la confirmació d’haver fet el cim. Recordàrem amb els nins i nines les velles llegendes de bruixes que mitjançant una llarga tela d’aranya passaven de l’Alcadena al Castell d’Alaró els vespres de lluna plena.
Una muntanya màgica i una excursió màgica.

EXCURSIÓ 12: CALA FIGUERA (Formentor) 08.01.2012
La primera excursió del 2012 i casualment la número 12!!!
19 milanes i 17 milanetes que vàrem gaudir d'un explèndit diumenge vora la mar, tant, que els més valents i valentes vàren nadar a les fresques aigües de Cala Figuera. Abans, i per arrodonir l'excursió, vàrem pujar  fins al Morro de Catalunya, amb unes impressionats vistes de Menorca i de tota la península de Formentor.

EXCURSIÓ 11: ES COLL BAIX 08.12.2011

EXCURSIÓ 10: SA FORADADA  27.11.2011
Son Marroig - Sa Foradada - Son Marroig - Valldemossa (Xocolata i coques...)

EXCURSIÓ 9: WESTERN PARK (16.07.2011)39 milanes (16 adults i 22 nins)

EXCURSIÓ: 8 FINCA SON REAL (19.06.2011)
29 milanes (14 adults, 15 nins)

La caminada va ser curteta, d'uns 30 minuts per anar i el mateix temps per tornar, i el dia no va acompanyar per poder fer un capfico. Abans de dinar ferem una volteta fins a les restes funeràries i els nins no aturaren de tot el temps: nadar, futbol, mato,... Com sempre però, anam fent un bon grup i una amistat més forta.

EXCURSIÓ 7 - VOLTA DES GENERAL (21.05.2011)
Banyalbufar (aparcament 1km abans) - Es Port des Canonge - Banyalbufar (aparc.)
19 milanes (10 adults i 9 nins)

L'excursioneta va ser senzilla, 1'15 hora d'anar i 1'30 per tornar, amb un total de 4,5 km per anar i tornar pel mateix camí. El passeig començà a les 11.00 a un aparcament situat a 1 km de Banyalbufar des d'Esporles. En aquesta l'esplanada i caben una dotzena de cotxes. Tot el camí fins el Port des Canonge va ser de lleugera baixada, passant abans arran del Puig de Ses Planes, Sa Punta de S'Àguila, Son Bunyola i la seva platja, fins al Port, el lloc on havíem de dinar i banyar-nos. Al final vam canviar, les algues feien acta de presència en el port i decidirem tornar enrera fins a la Platja de Son Bunyola on gaudirem d'una tranquila caleta on poguerem banyar-nos i dinar amb estonetes de sol i brisa marina.
Alpina-General.jpg - Mapa Alpina Tramuntana Sur E25 1:25000, donde se a trazado digitalmente la ruta efectuada a partir de los datos generados por el GPS

EXCURSIÓ 6 - FINCA PÚBLICA ES GALATZÓ "Ses Sínies" (17.04.2011)
Aparcament Finca Galtazó - Cases Galatzó - Ses Sínies - Cases Galatzó - Aparcament
31 milanes (16 adults i 15 nins)

Ens hem trobat a l'aparcament del camps d'Esports de Calvià. D'allà hem partit en direcció Es Capdellà i en arribar-hi hem girat a ma dreta direcció Puigpunyent. Seguint uns dos quilòmetres i just abans d'arribar al torrent, a ma esquerra, hem trobat el desviament cap a l'aparacament de la Finca per un camí de terra. Des d'allà hem començat l'excursió que durant tot el camí ha estat d'un suau desnivell cosa que ha estat d'agrair. Hem fet la primer aturada a les Cases de Galatzó on hem aprofitat per donar un cop d'ull a la seva majestuositat i per berenar un poquet. Seguint les senyalitzacions del camí de Ses Sínies hem passat per diversos forns de calç, tot el temps acompanyant la llera del torrent, fins que hem arribat al nostre destí, Ses Sínies. Un petit pinar amb taules i bancs de fusta on hem dinat, i amb tres cases de carboner i una sitja on els nins han disfrutat de jugar. A prop d'allà hi ha un mirador i unes restes de navetes talaiòtiques. Mentres els gran xafardejaven un poc i acabàvem de dinar, els nins i altres nins més grans han pujat a un turó. El camí de tornada ha estat el mateix. En total uns 10km.
Per acabar, Sa Milana ha convidat a tothom que volgués a anar a fer un refresc/cafè/infusió/gelat a Galilea.

"Dalt es puig des Galatzó
s'hi fan carabasses blanques
al·lota mostre'm ses anques
i jo te mostraré es gorrió"

EXCURSIÓ 5: VOLTA A SA TALAIA DE CALS REIS (27.03.2011)
Los Damunts-S'Escaleta-Pas de S'Estaló-Es Rafal-Cas Secretari-Ses Artigues-Los Damunts
(13 milanes)

Amb un matí de diumenge que es presentava gris i amb una hora menys de somnis, tretze milanes hem anat a fer la Volta a Sa Talaia de Cals Reis. En total han estat gairebé uns 10,5 km. Hi ha hagut moments de núvols i d'un sol que picava.
Hem partit de la Plaça de Sa Bastida (Los Damunts) en direcció cap a Ses Artigues, seguint per S'Estret i pujant cap al camí formigonat, i amb molta pendent, que condueix a Orient, passant per la coneguda Escaleta. En passar els voltants d'Orient hem seguit cap al Pas de S'Estaló, on hem agafat el camí de l'esquerra en direcció a les cases d'Es Rafal, deixant a la dreta el camí que baixa cap a Coanegra-Es Freu. En Es Rafal ens hem trobat amb en Jaume Rico, de Cas Secretari, que ens donat a conèixer bona part dels seus sabers en fauna i flora mallorquina. Des d'Es Rafal hem baixat, passant pel la Font des Poll, pel caminoi que duu cap a les cases de Cas Secretari, on hem dinat. Després de recuperar forces hem partit seguint el camí de la Crono de Cas Secretari, pujant el cim i baixant pel camí que passa per darrera el penyal de Sa Bastida, on hem travessat cap el camí de formigó que davalla fins a Sa Font de Ses Artigues, i des d'aquí, al punt de començament de l'excursió. per acabar a la plaça de la vila amb un cafetet al soleiet. Gràcies a tots per l'agradable companyia...i fins la pròxima, dia 17 d'abril.

EXCURSIÓ 4: AVENC DE SON POU (27.02.2011)
Son Oliver-Avenc de Son Pou-Son Oliver
(53 milanes)
Una altra vegada més un éxit d'excursió i això que la climatologia no acompanyava gaire. La gran majoria ens trobàrem a davant el Camp d'Esport d'Alaró i férem cotxades plenes cap a Son Oliver. No hi hagué cap problema d'aparcament i començàrem a caminar amb alguna estona de boirina que ens va fer posar i llevar el xubasquero. De Son Oliver fins a l'Avenc són uns 4 km relativament plans excepte el darrer tram on el camí es comença a inclinar una mica. Idò just abans d'arribar a la pujada, on hi ha la cruïlla que puja a L'Avenc, ens aturàrem a berenar, mentres el president anava a fer les gestions per poder entrar a la cova sense problemes. La volta per dins aquesta formosa i majestuosa cova va ser molt interessant i divertida tant pels grans com pels petits. Després de fer un parells d'exploracions i esperant que s'aturàs de ploure per poder sortir, decidirem dinar allà dedins mentres feiem la xerradeta. La tornada fou passada per aigua, n'hi ha molts que arribàrem xops, per no dir tots, però com sempre fou una gran diada.

EXCURSIÓ 3: SALT DES FREU (09.01.2011)
 Orient - Sa Talaia dels Reis - Pas de S'Estaló - Es Freu - Orient
(60 milanes)

Gran diumenge de companyerisme amb bon temps i bona temperatura. Tornàrem a ser moltes milanes, 60 exactament, i això que en vengueren de noves i no en pogueren venir algunes de les de sempre. Començàrem a les 10.30 h a l'esplanada de devora el Torrent d'Orient, a la sortida d'Orient en direcció Bunyola. Aquest torrent ratja l'aigua cap al Salt des Freu, el nostre destí. Fèrem 1 km per carretera fins a arribar al camí escalonat de pujada que es troba a ma dreta un poc abans de l'hotel Hermitage i que arriba fins al coll situat aprop de Sa Talaia dels Reis. En el cim hi ha una cruïlla i agafàrem a la dreta en direcció al Pas de S'Estaló. Abans, emperò, férem una aturada per a berenar. Continuàrem el camí per un preciós bosc d'alzines fins a l'anomenat pas amb magnífiques vistes sobre la Vall d'Orient. Tot seguit, baixàrem per un altre alzinar del Comellar de Sa Comuneta fins a arribar a la cruïlla on es pot continuar a l'esquerra cap a Son Pou o a la dreta cap al nostre destí. En arribar a Es Freu dinàrem a l'ombra de les alzines i poc a poc el fred s'apoderà dels nostres cossets suats. Sabíem que no trobaríem molta d'aigua, però així i tot el lloc és idílic. Després de dinar i jugar una estoneta amb els nins i nines vam aplegar les coses i contínuàrem el camí. Per retornar als cotxes no vam tenir altra opció que anar a cercar la carretera d'Orient-Bunyola i després fer uns 2 km d'asfalt fins a l'aparcament. El camí de Son Palou pel que volíem retornar estava tancat amb pany i clau.

EXCURSIÓ 2: TOSSALS (08.12.2010)
Alaró - Sa Font Figuera - Solleric- Placeta den Sion - Tossals - Son Ordines
(60 milanes)
Gran èxit a la segona excursió de Sa Milana-Alaró. Aquesta vegada no poguérem ser 33 perquè fórem 60!!!
No fórem tots els que començàrem des de Son Berga i passàrem per Solleric. Només ho feren les dones, els nins i algun bergant. Els conductors, la majoria dels homes, deixàrem els nins i les senyores/etes a devora Son Berga i partírem cap a l'aparcament de Tossals o Son Ordines. Nosaltres començàrem l'excursió des de l'aparcament per un "espècie" de tirany que arriba al camí que comunica Oliclar i Solleric per Sa Tanca Nova.
Ens retrobàrem tots a Sa Placeta den Sion on fèrem una berenadeta. Tot seguit continuàrem pel GR221 (que comunica el Refugi dels Tossals i el del Castell d'Alaró) en direcció a Sa Casa Nova per un camí, a troços empedrat, que acaba al Torrent d'Almadrà. Des d'allà, passat el pontet del torrent, només ens quedava la darrera costa.
Arribàrem al refugi necessitats d'un glopet d'aigua, va fer un gran dia. Trobàrem una espècie de sitja on tots els del grup, més de seixanta, poguérem descansar, dinar i, fins i tot, pendre el soleiet...que arribava a cremar. Després d'un cafetet, unes xerradetes i alguna becadeta, ens fermàrem de nou les botes i partírem en direcció a l'aparcament de Son Ordines.

EXCURSIÓ 1: OLICLAR (27.11.2010)
Alaró - Sa Font Figuera - Puig de Sant Miquel - Oliclar - Solleric - Sa Font Figuera - Alaró
(33 milanes)

El dissabte 27.11.2010 vam poder, a la fi, fer la primera excursió del Club. Sense fer cas als pronòstics que auguraven un dia gris i amb pluja, ens vam reunir 33 milanes, 14 nins i 19 adults, per donar a conèixer a grans i petits bells racons de la nostra illa però, com no, començant pels racons del nostre estimat poble d'Alaró.
Vam començar prop de la Possessió de Son Berga, on comença el Camí Vell de Solleric (l'estan deixant com devia ser ara fa cent anys). A les Cases de Sa Font Figuera, ferem a primera pausa. Tot seguit pujàrem pel bosc que cobreix la cara nord de l'Alcadena. Quan arribarem al coll, els nins i en Pedro, n'Alberto i en Joan decidiren desviar-se i pujar al petit però amb espectacular Puig de Sant Miquel (661m). La resta davallàrem ja en direcció a les Cases d'Oliclar on més tard ens retrobàrem tots i dinàrem junts.
Després de reposar forces i fer unes rialles, i amb la por de que les plujes previstes i la foscor se'ns tirassin a sobre, van decidir continuar el camí. Ens dirigirem en direcció a la possessió de Solleric passant per Sa Tanca Nova, on ens ferem la foto de grup, amb el nostre Castell al darrera. Passada la possessió. Enllaçarem el Camí Vell de Solleric i arribarem a Sa Font Figuera per continuar cap al final de l'excursió.