dilluns, 8 de juny del 2020

ENTREVISTA a MIQUEL AMENGUAL


MIQUEL AMENGUAL VILLALONGA

Malnom: Cap de reconegut
Lloc de naixement: Palma (Alaroner)
Lloc de residència: Palma
Data de naixement: 12/07/1975
Professió: Notari
Esta civil: Casat
Fills: 3



1. Explica’ns quines són les teves aficions? 
La lectura, la música, viatjar i fer esport amb bona companyia

2. Com et descriuries com a persona?

principals punts forts? ¿i principals defectes? Crec que som una persona bastant cordial, encara que, a primera vista, puc semblar una mica estúpid perquè soc tímid d'inici… els meus principals forts son la constància, perseverància i no donar-me mai per vençut; el meu principal defecte és ser massa impacient i no saber estar aturat, encara que això tampoc me fa prendre decisions precipitades. Com diu la meva dona, soc anteporani, sempre m'agradaria tenir-ho tot enllestit abans d'hora…

3.Quin és el teu plat preferit i la teva beguda? 
 Plats preferits molts; m'agrada molt la gastronomia. No som home de carn, però un bon peixet o un bon arrós serien els meus plats preferits. Beguda sempre aigua, encara que un vinet o una cervesa en qualque moment especial també les aprecio.

4. Una cançó i un grup de música. 
 Més que cançons, m'agraden molt les bandes sonores, especialment tristes com la de "La lista de Schindler" i també l'òpera. Soc més de música clàssica, encara que m'agraden grups de rock com Dire Straits o Pearl Jam i artistes de pop com en Pablo Alboran o en Pablo López.

5. Un viatge. 
 No sabria quedar-me amb un. Tots són especials. Però, amb la disciplina del trail me quedo amb el viatge a Chamonix de 2018.

6. D’on ve la teva afició a córrer per muntanya? 
Sempre havia fet una mica d'esport, fins que, a l'any 2012 vaig començar a fer qualque cursa per asfalt. Vaig passar de la mitja marató TUI a fer la Ultra Mallorca. I me va agradar tant el canvi que quasi sempre faig trail ara. Me va enamorar córrer entre la natura i a més es la disciplina que me permet desconnectar més de la feina i els problemes.





7. Quina és la teva ruta preferida per fer entrenaments? 
 M'agrada molt voltar per la zona de Valldemossa i Deia, pujar al Teix, anar cap el Puig del Vent i pujar per les Singles de Son Rullan.

8. Un indret de la Serra de Tramuntana. 
El Puig Major
9. Quin pla d’entrenament dus a terme, autònom o baix les indicacions d’algun preparador físic o entrenador? 
 Mai he tengut entrenador ni preparador físic. Sempre intento fer uns 3 o 4 entrenaments per setmana i, quan s'apropa una Ultra, vaig afegint intensitat i hores a les sortides; fa uns anys complement el córrer amb classes de pilates per evitar lesions.

10. Quina ha estat la teva millor cursa o quins millors records tens? I quina la pitjor o menys bona? 
La cursa més èpica ha estat sens dubte la UTMB de 2018. La que millor classificat he quedat va esser la Enkarterri Extrem a País Basc a l'any 2017 on vaig fer podi M40.
La pitjor de sensacions crec que ha estat la darrera que he fet, la cursa del Teix d'aquest any… però sempre aprens coses bones.

11. Quins són els teus principals reptes a nivell esportiu? 
 El principal repte és tenir bona salut i disfrutar del que faig. Sempre m'agrada engrescar qualque company per sortir a córrer i fer la xerradeta. Cada any intento preparar 2 Ultra. Enguany tocava TDS però s'ha suspès.





12. Quants anys fa què ets milana? Què és per tu ser Milana? 
 Sóc Milana des de fa 5 anys. Per jo és important pertànyer a un grup de persones que estimen la muntanya i que mai etiqueten els companys pels seus resultats, sino pel seu saber fer; en aquests anys mai he sentit una mala paraula ni una disputa entre companys del Club i això vol dir qualque cosa.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

COMENTARI