dilluns, 27 d’abril del 2015

ENTREVISTA AL PRESIDENT DE SA MILANA, JOAN ADROVER



Joan Adrover Forteza
Malnom: “Presi” si bé a la feina em diuen “forrest”
Lloc de naixement: Palma
Lloc de residència: Alaró
Data de naixement: 1 abril 1972
Professió: Bomber, President de SA MILANA, Corredor de muntanya i exseleccionador Balear
Esta civil: Casat
Fills: 2




Preguntes.
  1. Explica’ns quines són les teves aficions?
Principalment estan relacionades amb la muntanya i la natura,si be algunes han anat canviant al llarg dels anys; podriem dir que les principals son llegir: novel.la històrica, temes de divulgació ciéntifica, esport i aventura i literatura de viatges; anar d’excursió, viatjar: conèixer món i anar a la muntanya (pirineus , alps, …) escoltar música antiga i sacra; i sobretot meditar, cada vegada més, si bé no sé si això es pot qualificar d’afició o de necessitat.


  1. Com et descriuries com a persona?  principals punts forts? ¿i principals defectes?
Som una persona activa, sensible, romàntica en el sentit ample de la paraula, detallista i optimista a matar; per contra a vegades som impacient perque vull fer les coses massa aviat i això se que agobia a familiars i amics, quan estic nerviós puc arribar a ser molt pesat i de mal caràcter (perdonau-me el dia de les curses que organitzam) les petites coses del dia a dia em poden saturar i afectar anímicament en canvi en  les situacions més dificils, fisica i emocionalment parlant me mantenc tranquil i controlant.


  1. Quin és el teu plat preferit i la teva beguda?
Tumbet i els plats fets amb ou, crema de xampinyons,cervellets arrebossats, amanides, confitura de figa, botifarrons  torrats, tots tipus d’arrossos i el dolç: s’ensaïmada me dur de capoll com ja heu pogut comprobar als dinars que feim. Respecte a la beguda a pesar de moltes milanes no som de la cervesa, m’agrada el vi i el cafè,però només en ocasions especials, normalment beg aigua, sucs naturals i begudes vegetals. La meva dieta diàriament s’ajusta a les recomanacions de la meva dona (naturòpata i nutricionista), per tant molts dels plats anteriors els menjo en comptades ocasions.


  1. Una cançó i un grup de música
No hi ha una cançó en especial que m’agradi, sempre he estat desconectat de les modes musicals, som de músiques que em transporten dins el temps i l’espai: antiga i sacra ( sobre tot polifònica, gràcies simo), new age, meditativa, no som del renou.


  1. Un viatge
Vos pot sorprendre però dels llocs que més m’ha agradat viatjar és al desert (argelia i marroc) no me cansa i allà la pau és infinita, practicament no hi ha estimuls i això m’ajuda molt a la meva forma de ser.


  1. D’on ve  la teva afició a córrer per muntanya?
Ha estat una progressió, vaig començar a anar d’excursió, escalada, barrancs, viatges al pirineu, a la mili em feien córrer cada dia i m’anava bé, destacava damunt dels altres , la qual cosa no té molt de mèrit tenent en compte el personal que es movia per allà, vaig combinar-ho tot i gràcies al Pere March i al Tolo Calafat vaig entrar dins aquest món i encara hi som,  record aquelles travesses de sa serra tots 3 corrent casi amb autosuficiència, les anades a Carros de foc quan encara no era carrera, Aneto extrem que ja no es fa i moltes més.


  1. Quina és la teva ruta preferida per fer entrenaments?
Totes les del nostre estimat alaró.


  1. Un indret de la Serra de Tramuntana
A la meitat del torrent de Coanegra hi ha un lloc que desprèn pau, allà es combinen els verds i grissos i el renou de l’aigua el fa màgic, el sol hi vol entrar però no pot i el cel es veu blau pur. També em qued amb qualsevol cim un dia clar d’hivern.


  1. Quin pla d’entrenament dus a terme, autònom o baix les indicacions d’algun preparador físic o entrenador?
Fins ara havia estat autònom, però estic fent un pensament, no puc dir res més.


  1. Quina ha estat la teva millor cursa o quins millors records tens? I quina la pitjor o menys bona?
Tots són bons:
Campionat d’Espanya de Raids d’aventura 2004 sierra de gredos: Tolito calafat, pere i jo amb el suport d’en Pep Guardiola i n’Agustí Sastre de logística : 9è a la general i davant els Salomon a la darrera etapa.
Cursa de l’alba, 1a cursa de muntanya que feia, al 1999; 17è de la general.
Alpine running Aneto extrem, 12è general any 1999; 4t a 2 kms de meta ( primera vegada que passava dels 21kms i corria casi a 3000m, vaig petar i plorar molt)
Primera cursa de la Copa Balear, Sóller any 2000, 2n a la general darrera en Tòfol Castanyer, primera cursa del castell, U Tomir épic amb el cap de fibló, podiums a teix, fita del ram, alaró, crono de Cas Secretari, Bunyola, Tomir.. . Aizkorri-zegama amb en Toni Luque acabant de forjar una forta amistat a base de sofrir junts i molt. Membre de la 1era Selecció Balear de curses per muntanya a la marató de gata de gorgos (alacant) 15 dies despres de la meva 1era Aizkorri. Travesera de los Picos de Europa amb en Luque i en Toni Contestí, duríssima i preciosa.
A nivell europeu: Transalpine-run al 2008 de 250 equips quedarem dins els 40 primers; Ultratrail del Mont Blanc casi faig pell, els darrers 70kms coix; Giir di mont (l’Aizkorri italiana) l’any passat amb en Toni Luque junts tota l’estona(vaig poder tornar-li tots els favors)
L’únic moment tal vegada més dur va ser quan vaig perdre la 1a posició de la copa balear l’any 2009 a 5 kms de meta de la Mancor extrem darrera cursa de la copa, les lesions i la llarga temporada així com la presió que jo mateix em ficava em varen afectar molt.
Com deia un professor meu, tot això és part del meu curriculum i ridiculum.


  1. Quins són els teus principals reptes a nivell esportiu?
M’agradaria molt anar fent ses mítiques: Sierre-zinal, Dolomita extrem, trofeu Kima, Sentiero de le grigne (ara es diu d’una altra manera),Valmalenco-valpochiavo...Però olvidant més la posició i passant més gust de córrer.
2n lloc a Tossals, darrera de Pere Rullan, recent Campió d'Espanya 2015





12 . Quants anys fa què ets milana? Què és per tu ser Milana?
Des del principi, gener del 2008, quan encara estava dins l’ou. La formarem amb en Josep Riera, en Pedro Oliver, en Miquel Guijon i Manel Bover .
Vull aprofitar per donar-vos les gràcies a tots per pertànyer al nostre gran club que com ja sabeu estim molt perqué representa tot el que he sentit i sent per la muntanya, les curses, la nostra serra i el nostre poble; això li dec en gran part al Josep que m’ha fet veure la importància de tot això en la gran feina que desenvolupa diàriament pel club, juntament amb gent d’incorporació més recent com en Germán Mtez., en “JC” Joan Carles Bennàssar, n’Enric Brunet, en Toni Martorell, en Joan Gelabert, en Sebastià Oliver, en Mateu Riera i moltes més persones que fa que això vagi cap envant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

COMENTARI